Mankšta – efektyviausia geros savijautos pagalbininkė Mankšta – efektyviausia geros savijautos pagalbininkė

Mankšta – efektyviausia geros savijautos pagalbininkė

Birštonas Druskininkai
„Sėdimas darbas, mažas fizinis aktyvumas ir pernelyg ilgas buvimas prie kompiuterio – neabejotinai yra XXI amžiaus rykštė“, – teigia vyr. kineziterapeute „Eglės sanatorijoje“ 29-erius metus dirbanti Lina Žukauskienė ir pataria kaip išvengti sveikatos negalavimų.

Apie tokios gyvensenos kenksmingumą sveikatai žino bene kiekvienas, tačiau dažnai praleidžia pro ausis naiviai tikėdamasis, kad sveikatos problemos, kurias sukelia mažas fizinis aktyvumas, juos aplenks: „Žmonės nė nesusimąsto kaip stipriai kenkia patys sau: ilgai sėdint ir nesimankštinant mums ženkliai padidėja širdies ligų grėsmė, pakyla kraujospūdis, sulėtėja medžiagų apykaita, silpnėja imunitetas, formuojasi netaisyklinga laikysena, vystosi nugaros ir raumenų skausmai, trumpėja raumenys, sumažėja kaulų mineralų tankis, sutrinka miegas, tampame mažiau atsparūs stresui, su kuriuo šiais laikais susiduriame beveik kasdien“, – pernelyg mažo judėjimo daromą žalą sveikatai vardina L. Žukauskienė.

 

Stulbinanti mankštos nauda

Judėjimas naudingas įvairaus amžiaus žmonėms: ir mažiems kūdikiams, ir vyresniosios kartos atstovams. Pasak vyr. kineziterapeutės, mankšta gali išspręsti ne vien nugaros problemas: „Mankšta treniruoja širdies kraujagyslių sistemą, stiprina visą raumenyną – organizme vyksta labai daug teigiamų procesų. Nesumeluosiu, kad tai yra bene svarbiausia ir efektyviausia profilaktinė priemonė norint užkirsti kelią įvairioms ligoms, sustiprinti sveikatą ir imunitetą.“

Vaikystėje ir paauglystėje, formuojantis žmogaus laikysenai ir griaučių, raumenų sistemai, fizinis aktyvumas – ypač svarbus: „Pagal naujausiai atliktus mokslinius tyrimus pastebėta, kad iš visos moksleivių klasės tėra 1–2 vaikai, kurių laikysena yra taisyklinga.“ Skaičius išties šokiruojantis ir verčiantis nerimauti: „Tėveliai ypač turėtų atkreipti dėmesį ir ieškoti būdų, kaip vaikus skatinti ir motyvuoti, o specialistai galėtų padėti ne tik renkantis tinkamus pratimus, bet ir pamilti sveiką gyvenseną. Pavyzdžiui, „Eglės sanatorijoje“ pristatėme mankštą – koreguojančią gimnastiką – skirtą būtent vaikų laikysenos gerinimui, pilvo ir nugaros raumenų stiprinimui – „Stipruolių mankšta“. Anot L. Žukauskienės, nuo mažens privalu skiepyti teigiamą požiūrį į fizinį aktyvumą, sportas neturi būti kančia, jis turi teikti malonumą, kuris neša naudą tiek fizinei, tiek psichinei žmogaus būsenai.

„Eglės sanatorija“ ypač pasižymi gydomųjų mankštų gausa suaugusiesiems: „Nugaros raumenų stiprinimui turime programą „Stipri nugara“, vedame mankštas su Gymstick lazdomis tiek salėje, tiek vandenyje, turime masažinę treniruotę su volais, atliekame mankštas baseine – vertikali vonia yra tarsi mūsų sanatorijos perlas“, – teigia specialistė. L. Žukauskienė pamini ir visai neseniai sanatorijoje pristatytą gydomąją procedūrą – taką „Sveikatos link“, kuriame viena iš sudedamųjų dalių – šiaurietiškas ėjimas: „Daugelis turbūt nė nežino, tačiau šiaurietiškas ėjimas – viena iš geriausių fizinio aktyvumo formų, nes einant treniruojama net 90 proc. viso kūno raumenų, o einant greitesniu tempu, sudeginama iki 46 proc. kalorijų daugiau nei einant įprastai.“

DS 1067

Šiaurietiškas ėjimas

Mankšta ir darbas – suderinama?

Neretai žmonėms, dirbantiems sėdimą darbą, nepavyksta suderinti sporto ir aktyvios gyvensenos, mat ilgas sėdėjimas gerokai išvargina psichologiškai ir vėliau atima norą judėti. Vyr. kineziterapeutė L. Žukauskienė sėdimą darbą dirbantiems savo pacientams pataria kas pusvalandį arba bent kas valandą kelias minutes pasivaikščioti, nueiti įsipilti vandens, pasikalbėti su kolegomis, pasirąžyti: „Būtų išvis puiku, jeigu darbe, stalčiuje žmogus turėtų specialią mankštoms skirtą tamprią gumą – atsistojai, pasimankštinai kelias minutes, pratempei raumenis ir štai, žiūrėk, tai jau tapo kasdieniu tavo įpročiu, be kurio neįsivaizduosi nė dienos: mankštinantis žmogaus organizme suaktyvinama kraujotaka, mažėja cholesterolio kiekis kraujyje, gerėja ir smegenų veikla, mažėja nuovargis, didėja ištvermė, netgi auga motyvacija ir ryžtas.“

L. Žukauskienė pabrėžia, kad dauguma specialistų nurodo, esą mankštintis reikėtų bent tris kartus per savaitę, tačiau vyr. kineziterapeutė teigia, kad jei pasimankštinsite ir vieną kartą, atsakingai ir tiksliai atlikdami pratimus, nauda bus akivaizdi: „Žmonės kartais galvoja, kad jeigu neturi laiko sportuoti dažnai, tuomet geriau nesportuoti visai – jeigu padarysite mankštos pratimus bent vieną kartą per savaitę – tai jau yra puiki viso ko pradžia.“

DST 1481

Mankšta treniruoklių salėje

Auga sąmoninga karta

Specialistai pastebi, kad vyresnio amžiaus žmonės ne visada supranta mankštos naudą sveikatai: „Mankštindamiesi jie labai dažnai galvoja, kad mankštą daro ne sau, o mums – kineziterapeutams ir nori žaibiškų rezultatų. Taip nebūna, reikia būti kantriems, suprasti ir mėgautis tuo, ką darai.“

Kineziterapeutė L. Žukauskienė džiaugiasi jaunosios kartos sąmoningumu: „Matome, kad jauni žmonės labiau gilinasi į fizinio aktyvumo naudą ir poreikį sveikatai. Atvažiavę su mielu noru eina į jiems skirtas mankštas, stiprina raumenis, taip pat lanko papildomus užsiėmimus iš „Eglės sanatorijos“ specialiai sudarytos programos „Būk aktyvus“, į kurią įeina tokios treniruotės kaip Tai Chi, šiaurietiškas ėjimas, zumba, treniruotė baseine ant Sup‘ų ir kita. Už visa tai svečiams, gyvenantiems sanatorijoje, papildomai mokėti nereikia, mes tikrai nuoširdžiai skatiname žmones būti aktyvesniais, mėgautis ne tik treniruotėmis, bet ir sugrįžtančia puikia savijauta, gera nuotaika, energija ir meile gyvenimui!“

 

Kitos naujienos

Birštone užfiksuotas masiškiausio masažo rekordas
Praėjusį savaitgalį, liepos 13 dieną, 13:15, Birštone, greta „Eglės sanatorijos” užfiksuotas masiškiausio masažo rekordas Lietuvoje. Net 176 masiškiausio rekordo dalyviai, kuriuos sudarė 88 masažuotojai ir lygiai tiek pat – 88 TrenkTuro žygeiviai.
Birštonas Druskininkai
Skaityti daugiau
„Eglės sanatorijai“ – Europos geriausiųjų įvertinimas
Dvejuose sveikatinimo paslaugomis ir kokybišku poilsiu garsėjančiuose kurortuose, Birštone ir Druskininkuose esanti „Eglės sanatorija“ pasiekė vieno reikšmingiausių savo veiklos įvertinimų. Vidurvasarį „Eglės sanatorijai“ įteiktas „EuropeSpa med“ sertifikatas, tvirtinantis, kad čia teikiamos paslaugos atitinka aukščiausius Europos sanatorijoms taikomus kokybės standartus.
Birštonas Druskininkai
Skaityti daugiau
„Eglės sanatorija“ – LTeam sveikatinimo partneris
Liepos 12-tos rytą Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) prezidentė Daina Gudzinevičiūtė pasirašė bendradarbiavimo sutartį su AB „Eglės sanatorija“, kuri iki 2020 metų pabaigos įgijo LTeam olimpinės komandos sveikatinimo partnerio statusą.
Birštonas Druskininkai
Skaityti daugiau