Kineziterapeutės patarimas: kaip išvengti nugaros skausmo? Kineziterapeutės patarimas: kaip išvengti nugaros skausmo?

Kineziterapeutės patarimas: kaip išvengti nugaros skausmo?

Birštonas Druskininkai
Ne paslaptis, kad nugaros skausmas – tai vienas dažniausių šiuolaikinių žmonių patiriamų negalavimų, su kuriuo nors kartą gyvenime susiduria 8 iš 10 žmonių. Manoma, kad per vienerius metus apie 15–20 proc. suaugusiųjų patiria skausmą nugaros srityje. Dažniausiai pasitaikančios skausmo priežastys – nuolatinis sėdimas arba sunkus fizinis darbas, netaisyklinga laikysena, raumenų disbalansas, nuolat patiriamas stresas, nervinė įtampa, netaisyklingas kvėpavimas.

„Eglės sanatorijos“ vyr. kineziterapeutė Lina Žukauskienė teigia, kad „atsikratyti nugaros skausmo gali būti daug lengviau nei jums atrodo. Tereikia įdėti pastangų, išsiugdyti kasdienius įpročius – mankštintis, palaikyti taisyklingą laikyseną ir kvėpavimą, reguliariai atlikti nugarai skirtas procedūras. Visa tai ne tik pagerins jūsų savijautą, bet ir padės pamiršti skausmą visiems laikams“.

Kada laikas sunerimti?

Sunerimti vertėtų tada, kai jaučiamas nuolatinis skausmas juosmeninėje stuburo dalyje, bendras kojų silpnumas, kojų tirpimas, rankų ar rankų pirštų tirpimas. Jeigu pastebite, kad dažnai esate varžomi ribotų pasilenkimų, jaučiate skausmą kaklo srityje ar patiriate diskomfortą krūtininėje dalyje.

Dažniausiai daroma klaida

Dažniausia skausmais besiskundžiančių žmonių daroma klaida – gydymasis (o tiksliau – savigyda) skausmą malšinančiais vaistais. Niekada negalvokite, kad vaistai – geriausias būdas malšinti skausmą. Taip, jie dažnai padeda tą akimirką pasijusti geriau, tačiau esant lėtiniam skausmui vaistai nebepadės, priežasties reikia ieškoti giliau, kreiptis į patyrusius specialistus, kurie skirs efektyviausią gydymo būdą.

Kaip padėti sau kenčiant nugaros skausmus?

Siekiant užkirsti kelią skausmui, mankštintis reikėtų bent 2–3 kartus per savaitę: daryti tempimo, jėgos, mobilumo bei stabilumo pratimus. Atliekant pratimus dėmesį labiausiai reikėtų atkreipti į liemens raumenis bei liemens stabilumą. Taip pat labai svarbu mokytis taisyklingo diafragminio kvėpavimo, kurio metu atpalaiduojama diafragma ir į darbą įtraukiami liemens stabilizatoriai, kurie ir užkerta kelią nugaros skausmui. Jeigu dirbate sėdimą darbą, rekomenduotina kas 1,5–2 val. daryti pertraukas, keisti kūno padėtį, atsistojus padaryti kelis tempimo pratimus, o sėdint, vietoj kėdės, geriausia turėti mankštai skirtą kamuolį. Per pertraukas nepamirškite pasivaikščioti – tai ypač veiksminga prevencijos priemonė, siekiant išvengti diskomforto ir nugaros skausmo.

PRATIMAI NUGAROS RAUMENŲ STIPRINIMUI

PRATIMAI KAKLO RAUMENŲ STIPRINIMUI

Kokias 3 procedūras, norint įveikti nugaros skausmą, rekomenduoja „Eglės sanatorijos“ vyr. kineziterapeutė Lina Žukauskienė:

1. Gydomojo (durpinio) purvo ir mineralinio vandens vonia

Tai dviejų natūralių gamtinių veiksnių – gydomojo durpinio purvo ir mineralinio vandens – derinys. Kartu jie veikia organizmą savo fizikinėmis, cheminėmis ir biologinėmis savybėmis. Odoje dirginami nerviniai receptoriai, sukeliamos sudėtingos refleksinės reakcijos, susidaro biologiškai aktyvios medžiagos, kurios veikia visas organizmo sistemas. Purve ir mineraliniame vandenyje esantys mikroelementai ir biologiškai aktyvios medžiagos per žmogaus odą patenka į organizmą ir stiprina imuninę sistemą, gerina audinių mitybą. Dėl procedūros metu sukeltų pokyčių normalizuojasi įvairios organizmo funkcijos, todėl yra malšinami uždegiminiai procesai, mažinamas skausmas.

2. Individuali kineziterapija naudojant REDCORD įrangą

Tai unikali slankiojančių virvių ir diržų įranga, kai visas kūnas arba tam tikra kūno dalis pakabinama ant virvių – tokiu būdu sukuriama kontroliuojamo nestabilumo būsena, maksimaliai sumažinama kūno svorio įtaka. Naudojant REDCORD įrangą atliekami aktyvūs ir pasyvūs judesiai vertikalioje, horizontalioje, sagitalinėje plokštumose. Ši įranga padeda atpalaiduoti ir stiprinti nugaros raumenis bei mažinti skausmą, o individualios kineziterapijos metu kineziterapeutas tiksliai parenka pratimus ir jų krūvį.

3. Elektrostimuliacija, masažas ir termoterapija aparatu STIMA WELL

Tai unikali nugaros gydymo ir stiprinimo sistema, naudojanti moduliuotas sroves giliųjų raumenų stimuliavimui. Tokią elektros impulsų stimuliaciją galima prilyginti mankštai ar masažui, tačiau, skirtingai nei masažas, elektros impulsai pasiekia ir stimuliuoja giliuosius raumenų sluoksnius, kurių žmogaus pirštai masažo metu neužčiuopia. Gydymas STIMA WELL sistema yra unikalus dar ir tuo, kad gydant šiuo aparatu gali būti naudojami trys veiksniai arba jų kombinacijos: elektrostimuliacija, gilus dinaminis masažas ir šiluminis poveikis.

 

Kitos naujienos

Drauge su Martynu Levickiu atkeliauja kompozitorių vasaros akademija – laukia daug įspūdingų renginių
„Composers+Summer Academy“ – tai tarptautinė kompozitorių ir akordeonistų akademija. Muzikus iš viso pasaulio buriantis projektas antrąsyk reziduos Druskininkuose, „Eglės sanatorijoje“. Atokiau nuo miesto šurmulio esanti sanatorijos erdvė dalyviams leidžia maksimaliai atitrūkti nuo kasdienybės ir visiškai atsiduoti kūrybai.
Druskininkai
Skaityti daugiau
„Eglės sanatorija“ kviečia tradiciškai sutikti Jonines drauge, o naktį pasinerti į „Baseinų nakties“ gaivą
Birželio 23-iąją laukia visų jau nuo seno pamėgta Joninių šventė. Sužinokite, ką įdomaus šią trumpiausią metų naktį jums paruošė „Eglės sanatorija“ Druskininkuose!
Druskininkai
Skaityti daugiau
Ilgojo Joninių savaitgalio baseinų ir pirčių komplekso darbo laikas
Informuojame, kad ilgojo savaitgalio metu birželio 21–24 dienomis keičiasi baseinų ir pirčių komplekso darbo laikas
Druskininkai
Skaityti daugiau